Soolise võrdõiguslikkuse eesmärgid lasteaia kasvatustöös
Soolise võrdõiguslikkuse kui läbiva põhimõtte, väärtuse ja eesmärgi silmaspidamine on oluline igas kasvatus- ja õpetamisprotsessis.
Eesmärgiks on muuta lastega läbiviidavaid tegevusi soostereotüüpide-vabaks ning kaasata kõigisse tegevustesse nii poisse kui tüdrukuid.
Poistele ja tüdrukutele tuleb anda võimalus avardada oskusi, mida nad isiksuse täielikuks väljaarendamiseks vajavad (kompensatoorne pedagoogika).
Tüdrukutele tuleks luua võimalus
- mõelda erinevustest kui millestki positiivsest
- võistelda, nõuda endale ruumi, olla julge ja tegutseda ja esineda suuremate gruppide ees
- arendada välja oma soovi eksperimenteerida
- katsetada uusi asju, ja seda korduvalt ja üha uuesti; teha selgeks, et sihile jõudmise protsess on olulisem, kui siht ise
- julgeda valjult ja kindlameelselt rääkida ning õpetada ütlema ”ei”
- luua endale positiivne mina-kuvand, usaldada oma mõtlemist, arendada enesekindlust
- tunda uhkust selle üle, et ollakse just selline, nagu ollakse, nii sisemuselt kui välimuselt
- olla algatusvõimeline
- tegelda motoorseid võimeid nõudvate tegevustega
- olla ära kuuldud ilma rääkimisse vahele segamata
Poistele tuleks luua võimalus
- arendada verbaalset välendusoskust ja kontseptuaalset mõtlemist (võimet näha tervikpilti).
- õppida lugu pidama rääkimisest ja selle tähtsusest konfliktide lahendamisel ning õpetada neid rääkima teistega vaheldumisi, õpetatakse lubama teistel oma seisukohti esitada
- lasta neil tunda, et kõik emotsioonid ja tunded on lasteaias õiged ning õpetada neile enesevalitsemist
- õpetada seda, mida tähendab “meie”, püüda arendada koostööd tihedas lävimises teistega
- mõista, näidata üles austust ja kuulata teiste inimeste arvamusi ja vajadusi
- näidata üles hoolivust teiste inimeste suhtes ja väljendada sellekohaseid tundeid
- saada eelkoolis positiivseid emotsioone
- õppida ”peent näputööd” tegema
- lubades neid mängida, maadelda, võistelda jne, jälgides kindlaid reegleid