Globaalsete küsimuste käsitlemine
Neljanda teemavaldkonna kaudu laiendavad õppijad oma teadmisi globaalsetest probleemidest ja toimijatest.
Eesmärgiks on õppida nägema, kuidas igaüks saab panustada maailma turvalisemaks ja humaansemaks muutmisse. Aine sisu kaudu:
- õpitakse mõistma maailma mitmekesisust, riikide huvisid, koostööd ja probleeme
globaalse infoühiskonna kujunemisel ning riskiühiskonna käsitlemisel; - vaadeldakse rahvusriikide ja rahvusvaheliste organisatsioonide osa tänapäeva maailmas,
antakse ülevaade riikidevahelise koostöö väljakutsetest (kliimamuutus ja teised
ökokatastroofid, rahvusvaheline terrorism, rahvusvaheline migratsioon, võitlus vaesusega,
maailmamajanduse ja maakera rahvastiku arenguprobleemid jms); - tutvutakse üleilmastumise ilmingute ja tagajärgedega.
Globaalsed probleemid | Soolise võrdõiguslikkuse aspektid |
---|---|
Rriskiühiskond | Töö- ja peresuhete aspekt (Beck, Giddens) |
Riikidevahelise koostöö väljakutsed | Rahvusvahelised inimõiguste organisatsioonid |
Üleilmastumine | Inimkaubandus, naiste vaesumine |
Kliimamuutus | Naiste ja meeste olukorra spetsiifika taifuunide ja üleujutuste puhul Naiste ja meeste ökoloogiline jalajälg |
Gümnaasiumiastmes võib kasutada ka põhikooli III astme jaoks koostatud materjale, et selgitada soolist kihistumist, soolist ebavõrdsust kui struktuurset ilmingut, tutvustada soouuringute arengulugu jms.
Inimkaubanduse kohta on koostatud õppematerjal: Pajumets, M. Laan, T. Inimkaubanduse ennetamine: metodoloogia tööks noortega. IOM, Sida, 2005.