Sooaspektide lõimimine õpetajahariduse õppeainetesse
false));?>
post_content)) {
$children = get_pages("child_of=".$post->ID."&sort_column=menu_order");
$first_child = $children[0];
$first_child_permalink = get_permalink($first_child->ID);
echo 'Start Here';
if ( $first_child){ header('Location: '.$first_child_permalink); }
}
?>
Õpetajahariduse omandanu peab omandama sooaspektidega seotud põhimõistete käsitlemise, mõistma soolisuse ja soolise segregatsiooni osa hariduses ning selle seost teiste eluvaldkondade ja inimeste võimalustega, tundma soo ja haridusteemalistest uuringutest selgunud peamisi seaduspärasusi ning valdama meetodeid soolõime rakendamiseks nii õppe- kui ka kasvatustöös.
Moodulid, õppeained | Soolise võrdõiguslikkuse alased teadmised, oskused, teemad |
---|---|
Pedagoogilised ja psühholoogiaainete õpingud | Laste soolise identiteedi ja soorollide mõju sotsiaalsete oskuste arengus, vägivallakogemuste mõju lapse arengule ja oskus seda märgata, |
Inimeseõpetus | sooline ebavõrdsus kui seksuaalset riskikäitumist alalhoidev tegur |
Väärtuskasvatus | Võrdsus kui väärtus, sooline võrdõiguslikkuskui väärtus |
Kasvatussotsioloogia | Noorte sooline sotsialiseerimine, soolised identiteedid noorsoo elustiilide kontekstis |
Uurimismeetodid kasvatusteadustes | Sugu kui analüüsikategooria. Soouuringudkasvatusteadustes |
Õpetaja kui juht ja nõustaja | Nõustamisoskused perevägivalla juhtumite puhul, psühhoteraapia põhimõtete ja vastava suhtlemise valdamine |
Õpetaja koolis ja ühiskonnas | RÕK-i alusväärtuste järgimine koolis ja õppekavade koostamisel, SoVS kohustused koolidele |
Konfliktidega toimetulek koolis | Soorollide ja -ootuste seotus konfliktidega |
Tervisekasvatus | soolised stereotüübid, sooline identiteet ja soonormide mõju seksuaalkäitumisele, seksuaalne vägivald |
Nõustamise põhialused | Levinud soolised eelarvamused ja stereotüübid, kehtiv sooideoloogia |
Perekonnaõpetus | Vägivaldsed suhted peres |
Õpilaste antisotsiaalne käitumine ja sekkumine koolis | Vägivallakogemused kodus, soolise vägivalla kannatamine mõjuteguritena |
Inimeseõpetuse alused ja didaktika | Sotsiaalse ja bioloogilise soo mõistete selgitamine ning soostereotüüpide analüüsimine, vägivaldse ja mittevägivaldse käitumise analüüsimine |
Ühiskonnaõpetuse alused ja didaktika | Sooline võrdõiguslikkus kui ühiskonna arengu eesmärk.Protsessipõhine lähenemine soolisele diskrimineerimisele. |
Lapse areng sotsiaalses keskkonnas | Soostereotüüpide ja sooliste eelarvamuste mõju laste arengule, soolise diskrimineerimiseolemus |
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse didaktika | Orienteerumine soouuringutes ja sotsiaalsete probleemide sh. pere- ja koolivägivalla küsimustes |
Sotsiaalainete ja Inimeseõpetuse didaktika põhikooli ja gümnaasiumi astmes | Sugudevahelised sotsiaalsed suhted ja staatuse kujunemine ühiskonnasOskus märgata ning kriitiliselt hinnata soolist ebavõrdsust taastootvaid arvamusi ning hoiakuid |
Sissejuhatus sotsioloogiasse | Sooline ebavõrdsus ja selle ilmnemine muuhulgas ka naistevastase vägivalla ja soolise perevägivallana; arusaam soost kui sotsiaalsest konstruktist ja selle mõjust strukturaalsele/sotsiaalsele ebavõrdsusele; |