Täiendkoolituse eesmärgid
Täiendkoolituse peamine eesmärk:
aidata pedagoogidel ja haridusasutuste töötajatel vabaneda nn. näilisest sooneutraalsusest, õppida nägema ühiskonnas levinud hoiakuid, eelarvamusi, soorolle ja stereotüüpe,mis mõjutavad laste arengut ja eluteed,
- teadvustada õpetajatele, et
- eri soost õpilaste/inimeste kohtlemine lasteaias, koolis, ühiskonnas on erinev ning see toimub alateadlikult,
- lasteaias ja koolis tuleb osata pöörata tähelepanu sooliste stereotüüpide kriitilisele hindamisele ja nende vältimisele kõigis tegevustes;
- lasteaias ja koolis kujunevad välja õpilaste arusaamad iseendast ja oma võimetest , samuti soorollidest, mis võivad piirata isiklikke valikuvabadusi.
Õpiväljund: õpetajad on omandanud esmased teadmised sooaspekti märkamiseks ja arvestamiseks koolitegelikkuses.
Koolitustega taotletavad pädevused on välja töötatud ja kindlaks määratud „Metoodilises juhendmaterjalis õpetajate täiendkoolituste läbiviimiseks soolise võrdõiguslikkuse alaste alusteadmiste omandamiseks.“ :
Osalejad omandavad koolituse käigus
- ülevaate põhiterminitest (soolisus, bioloogiline ja sotsiaalne sugu, sooline ebavõrdsus, sooline kihistumine, soorollid, soolised stereotüübid);
- arusaama sellest, kuidas sotsialiseerimise käigus vahendatakse soorolle ja hoiakud, normid, väärtused, müüdid sugudevahelisi suhteid kujundavad;
- teadmise, milleks kohustab haridusasutusi soolise võrdõiguslikkuse seadus,
- kuidas muudes riikides alushariduses soolise võrdõiguslikkuse eesmörke silmas peetakse.