Sooaspektide arvestamiseks vajalikud pädevused
Selleks, et õpetajad saaksid endas arendada teadmisi, oskusi ja vahendeid, et märgata ja vähendada otsest ja kaudset soolist diskrimineerimist , peaks nende pädevusse kuuluma:
- Teadmised soolise diskrimineerimise ja ebavõrdsuse, seksismi põhimõistetest nii strukturaalsel, organisatsioonilisel kui üksikisiku tasemel;
- Teadmised soolise võrdõiguslikkuse poliitilistest eesmärkidest ja vastavatest õiguslikest ning poliitilistest kokkulepetest globaalsel, üleeuroopalisel, riiklikul ja kohalikul tasandil;
- Teadmised inimõigustest ja muudest juriidilistest raamistikest ning teadmised ning oskused nende kasutamiseks argipraktikas;
- Sugudevaheliste võimusuhete mõistmine, oskus analüüsida, kus sooline ebavõrdsus ja võimusuhted eksisteerivad ja mõista nende tagajärgi;
- Kriitikameel oma isiklike uskumuste ja tegude ning teiste suhtes;
- Positiivne hoiak sotsiaalse õigluse suhtes, selle väärtustamine;
- Kalduvus tegutseda sotsiaalsete muutuse loomiseks, et vähendada ebavõrdsust ja vaidlustada soolisis stereotüüpe;
- Soov ja huvi ennast pidevalt teemavaldkonnas täiendada ja rakendada uuele õpikäsitlusele vastavaid meetodeid.